Första arbetsdan på nya praktiken.

PRAKTIKEN
 
Idag har jag haft en bra första arbetsdag på nya praktiken. Grabbarna jag går med denna vecka är jätte trevliga och vi har inget problem att kommunicera med varann. 
 
Idag har jag slipat, sopat, dammsugit och primat. Slipa betong/cement/allt-annat-än-trä golv är kul. Nästan så att jag inte ville sluta. Vi var på Bromma Närakut. Sen sopade vi ihop allt damm och skyfflade bort så inte dammsugarn skulle få krupp. Tydligen är det nånting i slipdammet som fräter sönder dammsugarpåsarna. Lite jobbigt, men vad kan man göra mer än att byta påse. Efter dammsugningen (vilket går ganska så snabbt då jag har adopterat en speciell teknik från förra praktiken) var det dags att prima. Det var lite svårare. Hade lite problem att få till "rätta knycket" så att säga så det gick inte lika snabbt som de andra, men jobbet blev iallafall gjort och det är ju faktiskt huvudsaken.
 
På de nya veckorapporterna jag har från skolan skriver jag i vad jag gör på dagarna, sen kryssar grabben jag jobbar med i hur han tycker att jag jobbar. Bra eller mindre bra osv. Jag fick rätt medelhöga till höga betyg för dagens arbete. Jag är nöjd.
 
Imorrn ska vi spackla alla rummen vi gjorde iordning idag (antar jag). Alla 8-9 rummen. Hua vad ont jag kommer ha i knäna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0