Jobbtankar

HERMODS
 
I torsdags fick jag ett telefonsamtal. Det var en av mina lärare. Han kom med den glada nyheten [insert sarcasm here] att jag inte skulle ha nån praktikplats kvar fr.o.m (i) måndag(s). Han nämnde flera gånger att det inte var något personligt mot just mig. Men jag tror att företaget tyckte att jag var lite väl svag med att bära grejer som typ parkett travar och 250kg tunga rullar med mattor.. Annars var dom nöjda med mig. Jag var trevlig och så vidare. Men man kan inte komma jättelångt med att bara vara trevlig.
 
Jag har de senaste tre veckorna googlat som en dåre om olika jobb. Hunddagis, inhyrd godispaketerare, fabriksjobb, översättare, kyrkogårdsarbetare osv. Jag börjar tänka mer och mer på hur det skulle vara att jobba på Despec där två av mina vänner jobbar. Jag är väl medveten om att lagerarbete även det är tungt, men kanske (förhoppningsvis) inte lika tungt som golvläggare.
 
Det är svårt att hitta jobb. Speciellt när man inte vill/klarar att jobba i kassa, i restaurang kök, med telefoni eller jättefysiska jobb. Sen var det ju det där med epilepsin också. Om man söker ett lagerjobb och företaget vill att man har/skaffar truckkort och man förklarar att man inte får ta något truckkort eller köra något slags fordon och dom säger tack och adjö, där har du dörren.
 
Det är många faktorer som sätter mentala käppar i hjulen för mig känns det som, men jag har ju faktiskt jobbat på "lager" förut, som lageransvarig dessutom. Visserligen var det inte ett sånta lager som Despec, utan mer ett kontorslager med massa kuponger som skulle sorteras, räknas, skannas och registreras in i datorn, och tidskrifter som bara vällde in och staplades på hög för att vi inte fick slänga hur mycket som helst i tunnorna för då blev det för tungt för de som kom och tömmde dom. Men det var iaf ett kul jobb och jag hade första tjing på alla prylar som returnerades.
 
Men ändå, 'Lageransvarig' på heltid (visserligen provanställning i ett halvår) med lön på 12000:- innan skatt för en 18åring. Jag har ingen aning om det är bra eller dåligt, men det kändes bra iaf.
 
Frågan är hur och var jag hittar ett liknande jobb..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0