P2-2013 Dag 37

Dag 37 på Hermods.
 
Idag gjorde vi vår tredje och sista fogning (vad vi vet). Janne undrade, när vi satt uppe i klassrummet (vi träffas alltid i klassrummet på morgonen och tar närvaro och går igenom vad som ska göras osv) hur många som var helt klara i Novo. Vi var en fyra stycken eller nåt. Han beordrade alla andra att gå hem och plugga klart det sista. Vi andra fick välja om vi ville va kvar i skolan och göra klart det vi höll på med (kakling, fogning, väggbygge osv) eller om vi ville gå hem. Vi valde att va kvar och göra klart våra saker.
 
Fogningen gick bra. Det var även det pilligt att få fogmassan mellan varje mosaikbit. Det ville nämligen bli bubblor och hål lite här och där, men det var inget som man inte kunde fixa till med fingret. Nöjd blev jag iallafall.
 
Vi fick också en hel bunt med läsmaterial om ställningsbyggnad. Egentligen är det meningen att man ska läsa på och sen göra provet typ nästa dag, men våra kära lärare är schyssta som låter oss plugga över semestern. Så får vi skriva provet när vi börjar igen i augusti. Det enda riktiga provet än så länge. Jag räknar inte riktigt Novo's prov. Jag hoppas jag klarar det. Gör jag det får jag bygga ställning upp till 9 m.
 
Just det, ja! Alla Novo uppdrag har blivit rättade nu. Jag fick B på varenda uppdrag. Proven är självrättande och på dom fick jag A på alla utom ett prov som jag fick B på. Jag är jättenöjd, men det där B:et är sjukt irriterande. Mitt fina winning streak blev sabbat. Nu återstår bara att se vad slutbetyget blir på Bygg och anläggning 1 och 2.
 
Våran vägg:
 
 
 
Andras vägg:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0