PRAKTIK!

HERMODS
Termin 2
 
Ny termin, nya möjligheter.
De första tre dagarna på terminen är inte värt att ta upp. Ingenting produktivt gjordes. Det skulle väl va i måndags då. Då hade vi the dreadful ställningsprov from Hell. Det var inte många som hade pluggat och flera lämnade in blankt även om dom hade pluggat. Inte så konstigt egentligen när det var frågor som man inte trodde skulle va med. Ingenting om vad alla olika ställningar heter eller hållfasthet eller vad alla olika delar på en ställning heter osv. Bara massa AFS-föreskrifter och dylikt. Det var bara 1 person som klarade mer än 15 poäng som var minimum för att klara sig. Jag var inte den personen.. Så jag får plugga, plugga, plugga och när jag känner mig redo så får jag göra omprov. Skiter det sig då igen så blir jag utan ställningcertifikat helt och hållet. Men det är inte hela världen. Det påverkar inte mina studier alls, det är bara en bra grej att ha i CV't.
 
Janne ringde igår med goda nyheter. Nu har jag en praktikplats! 
En klasskompis var schysst och fixade. Hans far har en golvfirma - Enriques Golvservice Kb. Dom lägger parkett och slipar för det mesta och har en samarbetspartner som lägger mattor. Jag fick börja lite smått redan idag. Jag stannade till 16 som dom andra grabbarna.
 
Vi var på Karlaplan. Fint ska det va. I världens största lägenhet. Det var som en labyrint. Rum överallt.
Vi la stavparkett i fiskbensmönster. Det var inte särskilt svårt alls. Som att lägga pussel. Fast med hammare och spikpistol. Enrique skulle eventuellt skaffa nya knäskydd till mig. Riktiga golvläggarknäskydd i gummi. Dom är bättre än skumgummikuddarna jag har nu.
 
Och så vädret.
Det har varit förbannat varmt och kvavt idag. Svettades som en gris redan efter dom två första träbitarna. Man kände sig riktigt lortig på tuben hem, med röd färg på händer och skor från smättbandet. Så det var riktigt skönt att duscha när man väl kom hem.
 
Tillbaks till Karlaplan imorn 08:00.
 
<3
 
Karlaplan
 
 
Finfina golvet <3
 
 
"Golvläggarknän"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0