P2-2013 Termin 2

HERMODS
Termin 2
 
Fy fan vad jag hatar linoleummattor!! Det är så grymt tråkigt att lägga golvmatta. Jag vart så tyst förbannad idag att jag var tvungen att luta mig tillbaka och räkna till 10. Kniven ville inte skära, plast'tråden' ville inte smältas fast, spacklet la sig inte på rätt ställe, osv. Och på det, Micke som påpekar att man gör fel och borde göra 'så här istället'. Visst, det är bara konstruktiv kritik, men jag har svårt att ta det från vissa personer har jag märkt.
 
Funderar starkt på att byta till målarlinjen. Golvläggning är inte mitt kall här i livet. Det är inget kul. Bara besvärligt. "Åh, nej, nu måste vi göra det där, och sen måste vi göra det där, osv." Som målare får man iaf lite färg i tillvaron och jag är ju konstnärligt lagd från mormor och farmors sidor (händigheten är från morfar och farfars sidor). Dessutom verkar det lättare. Ja, jag väljer den lättaste vägen ut. Alltid. Frågan är om det är möjligt att byta rakt av eller om jag måste söka om till nästa period. Måste komma ihåg att snacka med Janne/Micke(Rektorn/vem-som-helst om det.
 
Här är helvetesmattan (vi var tvugna att riva ut våra mattor direkt efter för att göra fint till nästa som skulle ha formarna). Jag var så less på den i slutet att jag slutade bry mig helt hur det såg ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0